Over Max Wohlgemuth Kitslaar

Wie is Max Wohlgemuth Kitslaar?

Voordat Max Wohlgemuth Kitslaar (1983) aan zijn motorreis begon, speelde hij een sleutelrol in het ontwikkelen van technologiebedrijf Platform 161 van startup naar multinational door expansie naar Latijns-Amerika. 

Ondanks zijn succesvolle carrière voelde Max echter steeds sterker een gebrek aan zingeving in z'n werk. Daarom besloot hij om het roer drastisch om te gooien en op de motor van Chili naar New York te rijden. Na terugkomst schreef hij over de reis Tijd om te Schakelen, dat hij behalve in het Nederlands ook uitgaf in het Engels en het Spaans. 

Naar aanleiding van Tijd om te Schakelen werd Max benaderd door kledinggigant Tommy Hilfiger om een wedstrijd mede te ontwikkelen voor bedrijven die zich inzetten voor een schonere en meer duurzame kledingindustrie. 

Op basis van zijn tijd bij Tommy Hilfiger ontwikkelde Max een tool die visualiseert hoe kledingbedrijven duurzamer materialen kunnen inkopen. 

Zijn jarenlange ervaring laat Max samenkomen in Maxmundo, van waaruit hij als strateeg en business developer bedrijven begeleidt op het gebied van duurzaamheid.

Daarnaast is Max oprichter van De Studentenadvocaat, een online lead generator voor advocaten die zo goed als kosteloos juridisch advies verlenen aan studenten, en modelleert hij jaarlijks voor Sinterklaas een speelgoed-inzamelactie voor de Voedselbank voor tienduizenden minderbedeelde kinderen in en rond de grote steden.

Max studeerde strafrecht en Latijns-Amerikastudies in Amsterdam.

Heb je een vraag over Tijd om te Schakelen, neem dan contact op met Max.

 

Max bij 7DTV

Bekijk hier een interview met Max Wohlgemuth Kitslaar bij 7DTV.